miercuri, septembrie 26, 2007

angulus rectus



(unghi drept)
Pe domnul Păcuraru l-am remarcat de foarte mult timp. Nu ştiu de ce nu mi-a inspirat însă niciodată încredere. De fapt era mai mult, simţeam cum îl resping, inexplicabil dar real. Îl priveam şi nu vedeam în el ceva deosebit dar, de câte ori apărea în discuţia amicală a bârfei numele de Păcuraru, mă trezeam strâmbând instinctiv din nas. Poate felul domniei de a vorbi, poate statura masivă de albă ca zăpada faţă de mărunţeii din jurul său… cine poate ştii. Am primit astăzi vestea cum că s-ar putea să poarte totuşi o vină în afacerea… nici nu mai conta restul, am simţit o uşurare. Nu mai simţeam vina de a nu plăcea un om cu aspect onest, liniştit şi bine crescut. Câtă laşitate zace în mine, nici măcar nu-mi pot asuma sentimentele negative. Vestea că domnul Păcuraru este totuşi om parcă m-a descărcat cu un declic. Brusc nu am mai simţit acea senzaţie care m-a urmărit atâţia ani. Mă uitam la domnia sa şi aş fi vrut să se descopere că nu este adevărat şi că întreg scandalul să aibă o justificare. Şi atunci atenţia mea s-a mutat spre domnul Dan Ilie Morega. Şi domnul Morega mi-a trezit o primă impresie, aceea de activist comunist. Când citeam cărţi pasajele în care apăreau activişti de partid, exact această imagine aveam despre ei, un stereotip. Faţa pătrată, o piele atârnândă ca o guşă, strânsă de gulerul tare şi cravata lată. Faţa proaspăt bărbierită, parcă şi simt mirosul de apă de colonie, părul rărit pieptănat pe o parte, perciunii albiţi, bărbia proeminentă, semn al protezei dentare, plus acea faţă care impenetrabilă în gândirea ei financiară. Statura masivă este îmbrăcată cu un costum elegant, curat şi călcat, dar foarte purtat şi cu urme de luciu pe genunchi şi coate. Ar mai fi de discutat şi despre servieta de piele, dar aici comuniştii nu au fost conservatori. Au înlocuit servieta cu geanta diplomat.
Bârfa spune că domnul Morega îşi trăia revoluţia printr-o unitate militară din Târgu Jiu ascuzându-se de cei care strigau pe lângă Jos Ceauşescu! şi Jos Morega! Primul partid a fost deci PCR. Apoi a urmat FSN, PDSR, ApR, iar PDSR, PNL Câmpeanu, PRM şi, în sfârşit, PNL.
Pe 13 ianuarie 2005, guvernul Tăriceanu l-a numit pe dl. Dan Ilie Morega în locul baronului Mischie. Cu numai câteva luni înainte, dl. Morega spunea lucruri fulminante despre alianţă de la tribuna PRM. Traian Băsescu atrăgea atenţie asupra lui Morega: "Dacă Morega se vrea un nou Mischie, înseamnă că Alianţa a pierdut o bătălie în Gorj. Avea ocazia să arate o alta faţa a politicii în Gorj după căderea lui Mischie"
Dan Ilie Morega este cercetat din aprilie de DNA pentru că ar fi cerut bani pentru alegerile europarlamentare.
Ilie Morega încearcă să supravieţuiască scandalului “bani pentru partid”. Scandalul sugera că banii publici au trecut miraculos, printr-o “greşeală de exprimare”, în buzunarul PNL. La acea vreme Tăriceanu s-a dezis de baronul de Gorj:
“Dacă vom constata că în casierie a intrat un singur leu din bani publici, eu voi propune excluderea din partid a dlui. Morega”
Abia ce urmează este interesant pentru ziua de azi. O înregistrare audio a unei şedinţe PNL Gorj dezvăluia că Morega cerea bani pentru partid liberalilor care deţineau funcţii în instituţiile deconcentrate din judeţ. Înregistrarea pomenea un medic Florin Mergea despre care se spunea ca ar putea avea probleme la concursul pentru postul de director al spitalului judeţean. Dacă în cazul celorlalţi se putea afirma că “banii” reprezintă cotizaţii la partid, medicul nu era membru PNL. Morega a răspuns liniştit la acuzaţii cu replica „ştiam că este membru“.

Din aceste date, pare destul de credibilă declaraţia domnului ministru Păcuraru cum că a fost sunat de Moregă pentru a interveni în vederea “înscăunării” unor clienţi politici. Pe de altă parte, DNA se pare că deţine o convorbire din care reiese intervenţia ministrului Păcuraru în favoarea unor beneficii pentru firma la care lucrează fiului săi, Mihnea Păcuraru. Am apelat la Google şi am dat de o firmă care are ca obiect de activitate organizarea cursurilor de perfecţionare profesională.
(…)F. SA este cel mai vechi centru de perfecţionare şi formare profesională din România. (…) Titlu Curs: Marketing şi management Durata: 5 zile Participanţi: personal cu funcţii de decizie la orice nivel, angajaţi ai departamentului de marketing, contracte, relaţii cu clienţi Descriere: marketingul în noul context concurenţial (…) Lectori: ec. Mihnea Păcuraru, (…)
Evident nu voi da şi datele de contact ale firmei, dar o puteţi găsi şi domniile voastre pe net.
Vinovat, nevinovat? Urma alege.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Nu ne ramane decat sa asteptam rabdatori (dar nu neaparat pasivi) sa se faca lumina in acuzatiile aduse Ministrului Muncii, de altfel un ministru al momentului, de conjunctura, cum bine spunea bunul meu prieten intr-un articol precedent de pe blogul sau...
Paul Pacuraru nu a impresionat pana acum prin nimic deosebit, decat poate doar prin relativ rapida ascensiune politica la rampa ravnita a puterii si eventual prin cateva interventii oratorice fara substanta articulate palid de la tribuna Parlamentului...
Aceeasi impresie mi-a trezit si mie domnia sa inca de la timidele sale inceputuri politice, de personaj necharismatic si neatractiv pe toate planurile: fizic, mental, spiritual, social, politic, numarandu-se printre primii in galeria mea de nepreferati...
Dar sa fim onesti, si pana la reliefarea de catre DNA a probelor care sa argumenteze si sa fundamenteze acuzatiile aduse impotriva sa, sa-l mai lasam un timp sa se bucure de prezumptia de nevinovatie si sa-l urmarim cum se zbate pentru a nu fi depasit de imprejurari... Va fi deosebit de interesant sa vedem la ce tertipuri va recurge pentru a ocoli "privilegiul" de tinta in miscare pe care il detine in prezent.

Anonim spunea...

Atunci când am văzut în Guvernul României oameni ca domnul Păcuraru sau domnul Orban, am avut senzaţia că în P.N.L. s-au terminat oamenii ministeriabili. Nu era o concluzie ci o senzaţie. Prea erau neobişnuite numirile. Când se numeşte într-un minister un om despre care nu ai auzit mare lucru dar care a fost înainte director de direcţie sau subsecretar de stat, parcă este altceva. Când un partid ajunge să-şi pună în ministere mai mult oameni politici cunoscuţi, mediatici, este cu totul altceva.
Domnul Păcuraru mi-a făcut însă o impresie bună ca ministru. Este molcom, nu se enervează, ia în piept mulţimile. A îndrăznit să intre în mijlocul pensionarilor cu ochii injectaţi de furie ca să le explice ce şi cum şi a ieşit foarte bine din această mişcare. Nu este puţin lucru. Cu ocazia acuzaţiilor s-a precipitat puţin cu câteva intervenţii televizate antepronunţate, exact în momentul în care trebuia să aştepte reacţia DNA, dar nu atât de tare ca şi ceilalţi acuzaţi. Nu l-am văzut organizând mari conferinţe de presă şi punându-şi poalele în cap şi măna pe biblie în timp ce gura debita în curent maxim injurii la adresa lui Băsescu. Şi asta e o bilă albă. Să vedem ce va fi mai departe.

Anonim spunea...

il stiu pe Pacuraru de la o distanta de cativa metrii si pe un interval destul de mare de timp... Ca si pe Gioana nu-l dau prea multe afara din casa. Cred ca in chestia cu interventia ptr fisu dar a facut ce ar face 99,99 la suta din romani, uitand insa ca este ministru si ca nu prea are voie sa faca asa ceva.

Anonim spunea...

Am o rugaminte,
Vreau sa-ti spun niste cevauri numai pentru tine.
Daca poti sa-mi indici o adresa de mail unde ai numai tu acces ar fi bine, si cu aceea ocazie o vei avea si pe a mea

Anonim spunea...

ciprian_porumbescu_70@yahoo.com
Intru însă rar acolo sa verific emailul, ar fi bine să ma anuntati si sa specificati si numele de porumbescu, ca sa stiu unde sa caut.

Anonim spunea...

Multumesc.Ti-am scris acum.