joi, octombrie 25, 2007

contumacia



(aroganţă)
Faptul că oamenii politici strâmbă din nas la vederea şi auzirea poporului ca la o întâlnire intimă cu vidanja, nu este o noutate. Se pare însă că suportul logistic al PNG, în frunte cu preşedintele Gigi Becali, adică telefonul artistic cu înjurătura veselă, tristă sau dramatică, este un fenomen pe cale să se exacerbeze. Chiar aseară am dat întâmplător (sau nu) peste zecile de “momente” Gigi Becali, printre care şi acele înjurături continue la adresa trustului Voiculescu. Mai târziu, domnul Becali a justificat că nu-şi ascunde sentimentele şi purtarea sa de zi cu zi în faţa electoratului, cine îl vrea îl va vota exact aşa cum este.
Astăzi citesc că pe la Craiova “s-a luat” spiritul Becali.
Pe scurt, social-democraţi lansează chestiunea europeană în inima oraşului Craiova. Presa a dorit transmiterea acestui eveniment. Pentru transmisie îi este necesară prezenţa unui car de reportaj. Decât că acesta trebuie să ceară aprobare pentru a intra în piaţa împrejmuită de poliţişti comunitari. În consecinţă, ziariştii cer din timp aprobarea a primarului PD-ist. Primarul, plecat fiind în străinătate, dă verbal autorizaţia. Comunitarul poliţist însă are alte ordine. Primarul este deranjat iarăşi, domn primare, domn primare, poliţistul treaba n-are, nu mă lasă să filmez, publicul să informez. Primarul înjură ziaristul “un pic” amabil şi închide. Presa presează pe “şeful” primarului neconciliant, şefu îl deranjează iar pe primar, primarul sună înjură câteva minute presă.
Asta a fost pe scurt, să vedem ştirea pe lung şi pe lat.
Un jurnalist de la un post de televiziune locală a fost înjurat şi ameninţat de primarul Craiovei, Antonie Solomon, ziaristul înregistrând convorbirea telefonică în care mai sunt denigraţi rectorul Universităţii din Craiova şi directorul postului de televiziune.
Arthur Andriţoi, redactor în cadrul Tele U, a apelat, în urmă cu două săptămâni, la primarul Antonie Solomon, solicitându-i să permită accesul în Piaţa Prefecturii a carului de televiziune al postului, care urma să transmită în direct întâlnirea social-democraţilor, desfăşurată în sala de concerte a Filarmonicii “Oltenia”.
"L-am sunat personal şi i-am cerut permisiunea. Iniţial, mi-a spus că se află în străinătate, dar că nu e nicio problemă şi că putem trece", a povestit Andriţoi.
Ajunşi în Piaţa Prefecturii, însă, jurnaliştii nu au fost lăsaţi să treacă de către poliţiştii comunitari.
"Când am ajuns acolo, nişte poliţişti comunitari ne-au oprit şi ne-au spus că nu putem trece. Le-am zis că am vorbit cu domnul Solomon, care ne-a dat permisiunea, dar ei ne-au răspuns că aşa sunt ordinele”, a declarat redactorul.
Confruntat cu refuzul ferm al poliţiştilor comunitari, jurnalistul l-a apelat din nou telefonic pe primar. “Când l-am sunat a doua oară, să-i spun că aveam nevoie să intrăm cu carul de televiziune şi că cei de la Poliţia comunitară nu ne permit accesul, a început să mă înjure. Că îmi face, că îmi drege, că şi-o bagă şi alte cuvinte pe care nu pot să le reproduc”, a adăugat ziaristul.
Jurnalistul de la Tele U a apelat apoi la şeful pe linie politică al primarului, preşedintele PD Dolj, Radu Berceanu. “Eu l-am sunat să-i spun să-l stăpânească pe domnul Solomon, care ne înjurase. La puţin timp, m-a sunat domnul Solomon şi a început să mă înjure din nou. De data aceasta l-am înregistrat. Mă aflam chiar în carul de transmisiuni, montam la nişte filmări. Un coleg cu camera a prins întreaga convorbire, pentru că eu am dat-o pe speaker”, a mai spus Arthur Andriţoi.
În convorbirea telefonică înregistrată de Andriţoi, edilul-şef îl ameninţă pe jurnalist cu bătaia, repetând de trei ori: “Te prind şi te calc în picioare!”. "Să vezi ce fac eu cu voi de acu’ înainte, auzişi? Te joc în picioare, fii atent, când te prind! Derbedeu' dracu'!", i se adresează primarul.
Întrebat de jurnalist de ce i se adresează aşa, primarul Craiovei răspunde: "De-asta, că te bag în p... mă-tii din momentul ăsta, da? Şi pe tine, şi pe dom’ director al tău! Fiindcă e un pătat şi un nespălat, să-i spui. Pătatu' ăla, urâtu' ăla!? Să vezi ce fac eu cu tine şi cu el, să ştii, de-acu' înainte, bine?".
Rectorul Universităţii din Craiova, Ion Vladimirescu, instituţie care este proprietarul postului de televiziune, şi care în convorbirea telefonică este făcut "prost" de către primarul Solomon, apreciază că edilul-şef este mai “vulcanic”.
“Dumnealui este mai vulcanic şi-şi iese mai uşor din pepeni. Am înţeles de la colaboratorii săi că după aceea îşi revine şi-şi cere scuze. Relaţiile mele cu dumnealui sunt reci pe linia proprietăţilor universitare şi asta o ştie toată lumea”, a spus rectorul Universităţii din Craiova.
Directorul Tele U, Florentin Gust, spune că exprimarea lui Antonie Solomon relevă exact ceea ce gândeşte edilul-şef. “Din păcate, acea înregistrare arată cum gândeşte un primar de municipiu, arată respectul pe care-l poartă instituţiilor şi arată respectul pe care-l are faţă de oameni. În definitiv, este un atac la adresa libertăţii presei şi la libera exprimare”, a spus Gust.

Am ascultat înregistrarea. Am recunoscut exact cuvintele lui Becali de acum câtva timp. Probabil că ceea ce spunea “primarele” PD era un citat din personajul atât de celebru în ziua de astăzi. La un moment dat se şi aude din partea vocii aflate în difuzor: “eşti o javră, o hahaleră cum spune Becali”. Un limbaj învăţat desigur în timpul pregătirii doctoratului, pentru că domnul primar Antonie Solomon (nume de înţelept) nu este numai economist, dar este şi doctor în ştiinţe economice.
Cum am putea combate noi aroganţă? Cine ştie. Aud că nici referendumul nu este un mijloc de a impune ceva politicienilor. Până la urmă tot la mâna lor ajungem. O revoluţie? Aşa… şi? Încep să înţeleg de ce pe vremuri loviturile de palat se duceau până la capăt, adică ghilotină şi JANG! Dacă la maxim 16 ani (4 mandate) am face câte o lovitură din acestea cu ghilotină la capătul tunelului, cine s-ar mai înghesuii la putere?
Dacă doriţi amănunte despre primat şi primăria Craiovei, puteţi accesa pagina web http://www.primariacraiova.ro/pcv/servlet/portal
Pe undeva, pe acolo, este şi o adresă de email, dar doar dacă doriţi să arătaţi cât de pozitiv aţi primit înjurăturile.
Nu pot pune poze pentru că ar fi prea obscene comentariile. NU se face aşa ceva.

Niciun comentariu: