vineri, octombrie 05, 2007

foeditas



(ruşine)
Ion Iliescu şi Mircea Geoană au “împrumutat” de la mine cuvântul “RUŞINE”. Preşedintele PSD, Mircea Geoană se războieşte pe faţă cu membrii de partid care nu-i dau ascultare. Oare politica celor afectaţi este Supunerea sau Riposta. Desigur acest lucru îl vom afla astăzi după ce PSD-işti se vor întâlni îndeajuns de mulţi pentru a lua o decizie în numele partidului. Până atunci avem o singură reacţie concretă, cea a lui Ion Iliescu citat de Mediafax.


"Am auzit că domnul Geoană s-a referit la cei care au trădat la moţiune. Asta vorbeşte despre caracterul său. Este lipsă de respect faţă de oameni cu mai multă experienţă, cu mai multă vechime în partid. El este un om care a venit pe val, atunci când PSD era la putere. Dacă este să vorbim de vocaţia trădării, nu domnul Geoană are autoritatea morală să vorbească despre aşa ceva" (…)"Ar trebui să manifeste mai mult respect faţă de activul de bază şi faţă de oamenii care au fondat acest partid, care au activat în acest partid în momente când domnul Geoană era pe alte meleaguri şi habar n-avea de viaţa politică din ţară. Este ruşinos pentru el, un om mai tânăr, n-are respect elementar faţă de un om mai în vârstă decât el şi care i-a iertat nişte păcate, apropo de vocaţia trădării. Mai mult nu vreau să mă cobor"(…) "Vocaţia trădării o au alţii în partid, nu eu, eu am fost factorul coeziv, am fost factorul motor care a dat suflu, care a dat energie, care a inspirat oamenii şi vin nişte intruşi care au venit la de-a gata şi vor să submineze acum forţa şi unitatea partidului. Dezavuez aşa ceva"(…)


Iată şi reacţia domnului Geoană în acest “dialog” mediatizat:

"Cred că ar trebui să-i fie ruşine domnului Iliescu pentru că...şi cred că îi este ruşine prin faptul că pentru votul pe care l-a avut ieri în Parlament cei care l-au aplaudat în momentul în care a votat pân' la urmă o figură importantă a social-democraţiei, preşedintele de onoare al partidului care a introdus moţiunea şi cel care a şi semnat moţiunea, că Tăriceanu şi toţi liberalii din sală au aplaudat când a votat această moţiune"(…) "Ruşinea aparţine în altă parte", a afirmat Geoană, susţinând, indirect, că Iliescu ar fi devenit "port-drapelul Guvernului Tăriceanu"(…) "Cred că acesta este un moment de ruşine, pentru că, indiferent de rezervele pe care le ai faţă de finalitatea moţiunii, de ceea ce poate să reprezinte un calcul politic, legat de poate ce ar fi bine să-i dăm cărţile lui Băsescu...dar în clipa în care devii port-drapelul guvernului Tăriceanu, cred că acolo ruşinea aparţine în altă parte şi, în orice caz, nu acelora care au luat decizia de a merge înainte cu moţiunea"


Între replicile tăioase ale celor doi membrii ai PSD, intervine “nevinovat” şi vicepreşedintele PD Ioan Oltean:

"Milioane de euro au trecut din buzunarele liberalilor în ale acelor parlamentari care au votat împotriva moţiunii. S-a dovedit că interesele personale ale celor care se află în opoziţie, fiindcă e explicabil votul liberalilor şi al UDMR, deci nu comentez sub nicio formă votul parlamentarilor PNL şi UDMR, l-au dat fiindcă mi se pare un vot firesc. Mi se pare însă nefiresc şi nejustificat votul celorlalţi parlamentari aparţinând opoziţiei, un vot care a fost influenţat de motivele pe care le-am enumerat. Este inadmisibil, în opinia mea de parlamentar vechi, ca un partid care depune o moţiune de cenzură să nu şi-o voteze"

9 comentarii:

N. Raducanu spunea...

D-le Giconet-Bibliotecaru,
Multumesc pentru informatiile pe care le transmiteti pe acest blog, interesante aproape intotdeauna. Referitor la schimbul de "amabilitati" dintre Iliescu si Geoana, in mod evident Iliescu are dreptate. Pe de o parte, este normal si legitim ca intr-un partid sa existe opinii divergente asupra unor probleme concrete, desi exista consens asupra valorilor de baza. Pe de alta parte, Geoana nu intelege inca, ametit de postul pe care il ocupa (deocamdata) in varful celui mai important(inca) partid din Romania, ca electoratul ce i-a mai ramas acestui partid ii este in primul rand devotat lui Iliescu, deoarece Geoana nu a realizat inca nimic care sa-i justifice aroganta ? Las deoparte faptul ca, chiar daca se gaseau inca 12 deputati care sa voteze pentru motiune, situatia creata ar fi dat apa la moara mai mult lui Basescu si PD decat PSD-ului. Iliescu s-a dovedit si de aceasta data intelept, punand mai presus interesele tarii decat cele ale partidului. Ma intreb acum daca Iliescu si Nastase, eventual impreuna cu P. Roman, vor fi capabili sa impuna o reforma necesara in acest partid ce s-a incurcat in sforariile politicianiste si a uitat ca este singura formatie de stanga in spectrul politic romanesc.

Anonim spunea...

@ radu negru
Ceea ce văd eu cu obtinaţie este lupta dusă prin intermediul mass media, un lucru absolut anormal, şi faptul că profesionismul în calitate de politician este absolut deplorabil. Eu îi asemuiesc pe politicieni români, de foarte mult timp, cu o clasă de grupa mică la grădiniţă. De la preşedinte la consilierii din primaării, nu mai există o demnitate... şi atunci demnitarilor români ce le mai rămâne? Păi ţara asta îi ţine acolo ca să-şi facă un model legislativ prin care să fure legal? Ce legi sunt acestea care sunt date pentru un om sau 10 oameni. Cum să dai o lege care face o afirmaţie cum că preşedintele nu are voie să facă ce acum este legal. Indiferent de calitatea umană a preşedintelui, indiferent dacă referendumul este bun sau rău... dar nu se poate aşa ceva, este strigător la cer. Eu am solicitat de la oamenii politici să-mi ceară scuze în mod public pentru porcăria pe care o fac.

Anonim spunea...

Singura problema este ca Iliescu a semnat motiunea ori textul acesteia cere demiterea actualului guvern. Nimic nu-l obliga pe Iliescu sa semneze motiunea dar dupa ce a semnat trebuia s-o si voteze. Nici macar nu poate spune ca s-a rasgandit pe parcurs ceea ce este iarasi un drept dar din start a spus cu o stralucita contradictie in termeni enorma tampenie ca el semneaza dar nu voteaza pentru?

Anonim spunea...

În ziua când a semnat moţiunea, Ion Iliescu a avut o intervenţie televizată în care a afirmat că deşi susţine depunerea moţiunii ca act al democtaţiei... bla bla bla, nu ştie însă dacă va vota cu ea. Acel moment a însemant practic începerea divergenţei Geoană-Iliescu.

Anonim spunea...

Tot ca un idiot s-a comportat sau, ca ceea ce este, un tip fara caracter(ca toti PSD istii poate cu exceptia lui C. Diaconescu care insa nu inteleg ce cauta pe acolo)

Anonim spunea...

Eu nu am căderea să exprim concluzii asupra persoanelor, pot să-mi exprim părerea unui moment, unui acţiuni. Rămâne de văzut care va fi judecarea istoriei. Nu voi nici pro nici contra afirmaţiei domniei voastre.

Anonim spunea...

Fata de cine face politica , fata de cine are pretentia sa-mi influenteze destinul si I.i mi l-a influentat destul am toata caderea sa spun tot ceea ce gandesc si aici cred ca si-n logica strict formala am dreptate.
Si tu dupa motiune ai reusit sa iesi din asa zisa ta echidistanta si le-ai dat la figurat ceva care este tot una cu scuipat si incepe cu f.
atunci mi-ai placut desi tu probabil ca foarte englez fiind ai regretat.

Anonim spunea...

Eu spun că nu am dreptul să mă refer la un om şi viaţa lui, nu spun că nu-i pot judeca relativ la ce fac ei cu viaţa mea. De exemplu fac comentarii relativ la ce face acum domnul Geoană, dar nu pot să exprim o părere relativ la modul în care îl va consemna istoria. Părerea istorie este a unui comunităţi, nu o pot restrânge la părerea mea. Nu am regretat ce am scris acolo, puteam oricând să şterg. Regretam că m-am enervat, ceea ce era un pic altceva.

Anonim spunea...

Dragul meu,

Habar nu am cum il va consemna istoria eu am postat cum l-am consemnat eu in raport cu o anume fapta a dsale si atat. Sa stii ca si eu am vazut Glisando