joi, martie 27, 2008

Extinderea metroului este vitală pentru Bucureşti


Primarul General Adriean Videanu a susţinut astăzi o conferinţă de presă în care a prezentat variantele propuse atât de PMB cât şi de Ministerul Transporturilor pentru linia de metrou care va face legătura cu Aeroportul Otopeni:

"În data de 24 ianuarie 2008 Guvernul Japoniei a aprobat 300 milioane euro pentru proiectul de extindere a metroului din Piaţa Victoriei către aeroportul Otopeni. Aş vrea să lamuresc aspectele pe care domnul ministru Orban le-a prezentat ca pe o alternativă la această variantă de metrou. Atât specialiştii români, cât şi misiunea SAPROF a Guvernului Japonez, în doua materiale, au analizat toate variantele posibile de extindere a metroului în zona de nord a Bucureştiului şi au ajuns la concluzia că singurele soluţii fezabile sunt cele pe care municipalitatea le-a propus: fie din Piaţa Victoriei, fie din staţia 1 Mai, dar urmând acelaşi traseu pe zona de Nord a Bucureştiului.

Extinderea metroului din zona centrală către aeroportul Otopeni nu doreşte să lege centrul Bucureştiului de aeroportul Otopeni, ci să deservească zona de nord a Bucureştiului: cartierele Domenii, Băneasa, Aviaţiei sunt lipsite total de acest mijloc de transport, în condiţiile în care au devenit o zonă predilectă de dezvoltare.

Din punctul meu de vedere, extinderea metroului pe acest traseu este unica soluţie de a anticipa blocarea oraşului în zona de nord a Bucureştiului.

Domnul Orban vrea o mocăniţă pentru Bucureşti care să plece din Gara de Nord pe relaţia căii ferate până în zona Chitila şi de aici să meargă pe zona Mogoşoaia să facă legătura cu Aeroportul Otopeni. Muncipalitatea nu doreşte acest lucru, nu dorim să legăm centrul oraşului de aeroportul Otopeni. Nu dorim două trenuri pe zi, de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Oraşul are nevoie în zona de nord de metrou din trei în trei minute, din cinci în cinci minute, să rezolve problema traficului.

Nu sunt alternative. Ceea ce a propus domnul Orban nu este o alternativă la ceea ce municipalitatea a susţinut. Acest demers pentru extinderea metroului nu l-am realizat singur, ci împreună cu reprezentanţii Ministerului Transportului, ai Metrorex, cu Primul Ministru, un proiect pe care cu toţii l-am gândit pentru oraş.

Extinderea metroului este vitală pentru oraş, pentru rezolvarea problemelor de trafic şi pentru completarea proiectelor municipalităţii destinate să încurajeze transportul public în detrimentul transportului individual. Este singura posibilitate de rezolvare a traficului în toate marile capitale europene.

Primarul General a subliniat faptul că o decizie în acest sens trebuie să fie luată rapid, în caz contrar fiind posibilă pierderea acestei finanţări din partea Guvernului Japoniei, care este la momentul actual cel mai ieftin credit de pe piaţa internaţională – cu atât mai mult cu cât destinaţia finanţării nu poate fi schimbată.

În legătură cu Autoritatea Metropolitană de Transport, Primarul General Adriean Videanu a menţionat faptul că aceasta nu poate fi subordonată Guvernului, atâta timp cât serviciile sale sunt de interes local, şi nu de interes naţional:

Din cine este formată Autoritatea Metropolitană de Transport? Din Metrorex, din RATB şi Administraţia Străzilor, inclusiv Serviciul de Semaforizare. Toate reprezintă probleme de interes local, la nivelul municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov, într-o primă fază.

Guvernul are alte priorităţi decât să gestioneze o autoritate de transport locală".

Alăturat – harta cu cele două Trasee metrou Otopeni

Linia punctată de culoare indigo este varianta PMB (extindere metrou) şi linia punctată de culoare portocalie este varianta Ministerului Transporturilor (cale ferată).

Niciun comentariu: