luni, mai 26, 2008

Brynjar Bandlien continuă proiectul "Amprenta", la CNDB



Brynjar Bandlien continuă proiectul
Coregraful Brynjar Bandlien va prezenta, pe 29 şi 30 mai, spectacolul "Still", prezentat în premieră în România, la Centrul Naţional Dansului Bucureşti (CNDB), în cadrul proiectului "Amprenta", iniţiat de CNDB pentru a propune publicului o abordare personală a artei. După Răzvan Mazilu şi Mihai Mihalcea, coregraful Brynjar Bandlien este cel de-al treilea artist invitat al proiectului "Amprenta". Astfel, pe parcursul lunii iunie, Bandlien va prezenta la Centrul Naţional al Dansului mai multe spectacole. "Când mi s-a cerut să devin curator al ultimelor trei săptămâni ale stagiunii CNDB, primul meu impuls a fost să mă aşez şi să creez o listă cu oameni care mă inspiră, mă influenţează şi pe care găsesc că este important să-i prezint aici, în România. Ce m-a surprins apoi, când am văzut lista, a fost că aceşti oamenii sunt toţi americani de origine, dar trăiesc în Europa şi au o identitate «strâmbă». Dar nu acesta este motivul pentru care apar în lista mea - nu pentru ca piesele lor tratează subiecte «strâmbe» - ci mai degrabă pentru că ei sunt racordaţi vremurilor pe care le trăiesc şi sunt deschişi curentelor ce străbat Europa şi România", spune Brynjar Bandlien. Astfel, prezenţa lui la CNDB va sta sub semnul "Zilelor strâmbe". Prezenţa lui Brynjar Bandlien la CNDB va debuta pe 29 şi 30 mai, cu spectacolul "Still", o producţie Brynjar Bandlien şi Manuel Pelmuş. În "Still", Bandlien a adus împreună patru artişti - Bojana Bauer, Thomas Conway, Pedro Gemoz Egana şi Erik Houllier - pentru a chestiona şi explora noţiunea de "nemişcare". "Acestei noţiuni, căreia la începutul procesului îi este dat un înţeles larg - fizic, fenomenologic, dinamic sau semiotic, în ultimă instanţă răspunde unei contradicţii dintre nemişcare ca necesitate (sau fantezie) a unui subiect şi nemişcare sau suspensie ca eveniment", spune una dintre dansatoare Bojana Bauer.

Niciun comentariu: