luni, ianuarie 26, 2009

Dl. Prigoană se simte în Parlament precum pachidermul în magazinul de sticlărie


Eu am crezut că domnul Silviu Prigoană va fi în Parlament o figură aparte, cu carisma cu care ne-a obişnuit. Iată însă că domnia sa a început să vorbească despre lucruri pe care nu le înţelege pe deplin, lumea îl contrazice şi domnia sa nu se interesează să vadă dacă şi unde greşeşte, o ţine înainte "pe a domniei sale". În ultimul timp nu prea mai îmi este drag domnul Silviu Prigoană, încep să văd o latura a domniei sale care nu mai este amuzantă, încep să înţeleg despre ce vorbea acum mai mult timp doamna Bahmu.

Ultima ştire despre ideile domnului Prigoană nu este chiar "de speriat", dar un pic acolo tot este thriller.

Prigoana vrea sa elimine publicitatea de la TVR
26-01-2009


http://www.gardianul.ro/upload/2009/01/news_img_128320_95141.jpg
Deputatul Silviu Prigoana intentioneaza sa propuna o initiativa legislativa prin care sa elimine complet publicitatea difuzata de postul public de televiziune. Motivatiile politicianului se bazeaza pe faptul ca TVR are, in prezent, trei surse de venit: taxa TV, banii proveniti de la Guvern si incasarile din reclame, care anul trecut s-au ridicat la 20 de milioane de euro. Si cu toate astea, din cauza audientelor foarte mici, TVR nici macar nu se poate numi concurent al vreunui post generalist comercial. Discutia legata de eliminarea publicitatii de la televiziunea publica, dupa modelul francez, nu este una noua. Insa presedintele director-general al TVR, Alexandru Sassu, sustine ca este important ca postul public sa aiba mai multe surse de finantare, „pentru ca in acest fel nu devine dependenta de nici una dintre ele”. „In cazul nostru, daca TVR nu ar mai avea ca sursa de finantare publicitatea, ar fi dependenta de politic, care stabileste valoarea alocatiilor bugetare anuale si valoarea taxei pentru serviciul public de televiziune”, a declarat Sassu. Potrivit site-ului Ministerului de Finante, bugetul pe 2009 al TVR este de aproape 190 milioane de lei, mai mic cu 80 de milioane decat in 2008, in conditiile in care piata publicitara a scazut, in ultima perioada, cu 20%. Splendid Media, care se ocupa de administrarea spatiului publicitar al TVR, promite in 2009 venituri de 12 milioane de euro din reclame, urmand ca suma sa creasca la 14 milioane de euro in 2010 si la 15 milioane in 2011.
(sursa: Gardianul, http://www.infoportal.ro)


I-aş spune domnului Prigoană că acea publicitate va costa Bugetul de Stat mai mult, reprezintă 10% din veniturile Televiziunii Române, pentru că televiziunea nu se va restrânge pentru că spune aşa guvernul.

De pe site-ul Televiziunii Române, am cules următoarele informaţii:


Televiziunea Română este o societate publică de televiziune a cărei activitate financiară este reglementată în Capitolul IV al Legii nr. 41/1994, cu modificările şi completările ulterioare.

Veniturile SRTv în 2005 au fost:

Venituri

2005 (RON)

Procente

Euro

taxa tv

299.552.871

68.15%

82.749.411,88

publicitate şi sponsorizări

48.228.776

10.97%

13.322.866,3

subvenţii

84.395.413

19.20%

23.313.650

exploatare

7.364.920

1.68%

2.034.508,29

total

439.541.980

121.420.436,46

Legea nr. 504/2002 limitează pauzele de publicitate ale TVR la opt minute de publicitate pe oră, faţă de 12 minute pe oră, cât transmit televiziunile comerciale. TVR nu poate insera spoturi publicitare în interiorul programelor. Astfel, partea de piaţă de publicitate atrasă de TVR pe cele trei posturi ale sale cu acoperire naţională este limitată.

2 comentarii:

Maria Barbu spunea...

Stimate domn, ai vazut ca te-am nominalizat pentru marele premiu la bloguit? Te rog sa te uiti!
http://mariabarbu.wordpress.com/2009/01/26/primavara-in-blogosfera/

Bibliotecaru spunea...

Vă mulţumesc pentru nominalizare... spun asta deşi nu cred că merit aşa ceva, apreciez deci dublu.